dimecres, 23 de novembre del 2011

La lluna fa de far.

La lluna,
per qui no ho sàpiga,
a les nits fa de far.
Fa de far de les estrelles
i de tot el seu veïnat.

Dels núvols i
de les anelles dels
astres, i dels
somnis de la gent,
que projecten a l'infinit
el desig desesperat que
guardem sota el coixí.

La lluna,
per qui no ho sàpiga,
a les nits fa de far.
Fa de far de les estrelles
i dels somnis amagats.

Ens delaten les paraules
i els gestos en privat.
Ens il·luminen cada
vegada aquelles melodies
que no deixen de sonar, i
et recorden un cop més
que la nit era estel·lar.

La lluna,
per qui no ho sàpiga,
a les nits fa de far.
Fa de far de les estrelles
i dels records il·luminats.


3 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Guapa! Quin descobriment el teu bloc!!! ^^ sempre em preguntava, i encara ara, que volia dir això de 'Aloma' i volen entendre em trobo amb això! felicitats! Ah! una altre cosa: m'ha agragadat molt la teva lluna, que fa de far! Jo com a Llunàtic perdut que sóc trobo que la lluna és el far que guia la vida de moltes persones i per mi aquest far, aquesta Lluna té nom i forma de dona (com no podia ser d'una altre manera jeje :P)tot i així la vaig deixar escapar... trobo que formava part de la seva forma d'indicar-me el meu camí; car el meu cor es troba ara ja ple de joia a partir d'aquella tràgica experiència. No sé si hi cabrà, però et transcric aquí, en el següent comentari, a la meva Lluneta Clara, disfrutala! salut!

    ResponElimina
  3. Lluneta Clara

    Vet aquí la Cerdanya,
    petit mirall de l'ànima
    on sempre puc tornar.
    Terra que unirà, ara i sempre,
    els records de la memòria
    [de les muntanyes,
    el lloc on un dia vam somiar
    amb un futur meravellós.

    Les imatges em recorden a tu.
    Tot recordant-les puc assaborir
    aquest aire tan especial,
    que em transporta a quan
    em donaves petons i m’abraçaves.

    I si mires al cel,
    si aixeques la mirada
    es queda tota ella ofegada
    [de nostàlgia.

    Quantes vegades has restat
    Enlluernada per demanar favors
    a les seves estrelles; favors
    que després es van complir,
    expressant l'ànima enamorada
    a qualsevol pedra del camí.

    Llàstima de la vida, el desamor
    o el destí, que em van fer sentir
    com un cretí quan els dos ens va donar
    [per desaparèixer...

    En aquest prat, Lluneta Clara,
    faltem tu i jo, agafadets de la mà
    mirant-nos recelosos pensant
    quant temps ha passat
    que no ens fèiem
    [una carícia ...


    I de tot el temps que encara passarà
    sempre que l'eternitat es pugui mesurar
    per hores ...

    Sigues feliç, Lluneta Clara,
    els records m'entristeixen
    i em fan divagar i escoltar
    aquest silenci, aquest que
    t’envolta l’ànima
    em fa expressar sentiments
    que vaig enterrar; però les imatges
    (sempre les imatges)!
    em fan recordar que
    pensant en tu se'm posa la pell
    [de gallina ...

    Per que tu i jo, Lluneta Clara
    Vivíem en el mateix món.
    Suspesos en l’aire que ens envoltava
    I ingràvids, ens donàvem escalfor...

    La sensació, la companyia
    Que em feia sentir la teva olor
    Se que a molts agradaria:
    Besar-te i sentir-se millor.

    Però tan obscur i respectuós
    Es fa aquest teu silenci
    Aquest que t’envolta l’ànima.
    Callada, distant i als meus ulls,
    Tan i tan trista...

    Lluneta Clara, ara ja romans tranquil•la
    En un mar d’aigües que desconec.
    Per això, pacient, em retens
    De somiar-te fins la pupil•la
    Per que sols això
    faria que em desmaies.

    La sensació es fa alhora estranya.
    Tan bé que estaria jo amb tu
    I com entenc el que no vas sentir per mi
    I si per ell, aquell sol radiant
    Que t’il•luminava la nit i del que sempre
    Te n’escapaves corrents.

    Torna aviat, Lluneta Clara
    Torna’m a ensenyar el camí.
    Que tant t’estimo jo ara
    Que quant no hi ets
    No puc dormir.

    Però em vas dius: -Adéu!

    I llavors, així, em va marxar l’ànima...
    En un camí sense retorn.
    Vine, torna aquí, Lluneta Clara
    Torna aviat, amor...
    Que no m’agrada la sensació
    De quant tu no hi ets
    Sentir-me Sol...

    ResponElimina